jag gillar inte sjukhus

Ja, riktigt 2 annorlunda dagar har det varit. 
Torsdag:
Åkte mot huddinge sjukhus vid halv 9, klockan 9 var vi framme och gick till barnakuten. Fick ett rum vid halv 10 och doktorn kom då. Hon kollade på mig och insåg att reflexerna inte va som dom skulle och att ögonen inte hängde med ljuset. Hon kom tillbaka med den goda nyheten om att jag ska bli inskriven under dagen. Great, skulle ju till skolan..
Fick göra en synundersökning och en röntgen och efter det berättar läkarna att dom vill att jag ska ligga kvar över natten, KUL! dom var jättesnälla som gav mig saker i armarna, såhär :

läskig slang : notera nallarna! =) 


en annan läskig slang = GJORDE MEGAONT! fick någon läskig vätska i den gröna korken och kunde inte sova pga av denna :( 


bad läkarna ta bort dom för dom gjorde så ont. Fick jag absolut inte och fick se ut såhär istället. 

På kvällen kom sötaste Jonna förbi en stund, gjorde min dag! =) 
Sov som en kratta på natten, vaknade 04.20 och var jättepigg, trodde att klockan va typ 8 och fick upp för att kolla på klockan, 04.25.. kuuul! Fick smärtstillande av läkarna och somnade 2 timmar senare och vaknade kvar i 8, PIGG DÅ OCKSÅ! varför kan inte sånt hända när man ska till skolan?...

Fredag:
Dagen då jag absolut inte fick gå. Fick ligga i sängen och dom rullade den om jag skulle gå, va ganska skönt!
Blev typ cp efter magnetröntgen. Eftersom att det är ett sånt kraftigt magnetfält och kan skada patiensen fick jag typ förläsning av sjuksköterskan innan. Nej jag fick inte alls panik i det lilla röret fastspända armar, huvud och rygg. Njöt av varje sekund typ.. 
Blev upp rullad till rummet och fick ligga där i några timmar innan jag blev utskriven och fick åka hem! LYCKA!

Har aldrig känt mig såhär äcklig så en dusch ska bli sååååå jäkla underbart skönt!
sen har har inte kunnat äta på 2 dagar så lite mat ska sitta bra :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj rören ser inte roliga ut!

2010-11-19 @ 19:10:55
Postat av: elin

fyy fan, ser läskigt ut!

2010-11-20 @ 14:04:57
Postat av: elin

men herregudars! :o vad har hänt?

2010-11-20 @ 17:02:55
URL: http://elinst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0