en tanke om droger

Goddag! :) lever verkligen alla i denna kyla?
Idag har det varit en intressant dag i skolan. På engelskan pratade vi om droger och hur vanligt det kan vara bland ungdomar och att dom säljer drogerna i skolor. Dom skolorna i stockholm som har mest drogförsäljning är Kungsholmens gymnasium, Östra Real och Södra Latin.
Varför??
Jo, för att dom skolorna är dom "rika" skolorna fast jag hatar när man säger så om skolor, går mig liiite på nerverna hehe.. men till saken. Är drogerna vanligare på dom "finare" skolorna?





Kommentarer
Postat av: dadda

Svar: Hej, visst kan jag göra det =)



Jag tror inte droger nödvändigtvis är vanligare på dom rika skolorna. Jag har själv mycket erfarenhet av droger då jag sett mycket angående det ( själv hatar jag det, så det är inte sådan sorts erfarenhet jag har ) men jag tror det förekommer lika mycket droger i andra skolor också, beroende på grupptryck, umgängen osv. Däremot kanske det är mer försäljning inne på de mer "rika" skolorna om det då handlar om pengar om vilka som kan köpa. Men utanför skolorna så spelar det inte längre någon roll om vem som har mest pengar. Då handlar det mer om umgängen och grupptryck.

2010-12-02 @ 22:15:03
URL: http://www.dadda.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0